• (312) 393 0202
  • İletişim
  • Arama Yap
  • Site Haritası
  • Anasayfa
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ANKARA / PURSAKLAR Saray İmam Hatip Ortaokulu Atatürk Köşesi
  1. Anasayfa
  2. HEDEF LGS 2025
Okulumuz Psikolojik Danışmanı Müjgan ÜLKER'in

Okulumuz Psikolojik Danışmanı Müjgan ÜLKER'in "Sınav Sürecinde Ebeveyn Olmak" isimli yazımız

Okulumuz Psikolojik Danışmanı Müjgan ÜLKER'in "Sınav Sürecinde Ebeveyn Olmak" isimli yazısını siz değerli velilerimiz sunmaktadır.

0 30.04.2025 16

Yazının PDF formatı için BURAYA TIKLAYINIZ

 

Değerli Veliler,

8. sınıf ebeveyni olarak uzun bir süreç sonunda sınava oldukça yaklaştığımız bir döneme girdik. Bu son dönem artık öğrencilerimizin gevşememesi gereken oldukça önemli bir zaman dilimini meydana getirmektedir.

Öğrencilerimizin sistemli bir biçimde çalıştığı süreçte artık sizin de desteğiniz oldukça önemlidir. Çünkü öğrencilerimiz hem kimlik bulma aşamasında oldukları ergenlik döneminin verdiği farklılaşan duygu durumları ile hem de gelecekleri ve kariyerleri için oldukça önemli bir sınav sürecini birlikte götürmek zorundalar. Öğrencilerin ruhsal karmaşalarını bilerek destekleyici bir tutum içinde bulunduğunuz zaman daha sağlıklı bir çocuk ebeveyn iletişimi geliştirmiş olursunuz.

Rehberlik Servisine gelen ve kendi ruhsal durumlarını anlatan çoğu öğrencimiz maalesef anne ve babaları tarafından anlaşılmadığını düşünmektedir. Bunun önlemenin tek yolu kendinizi ve çocuğunuzu en mutlu ve sakin olduğunuz anda olumlu iletişim kurmanızdır. Her gün okuldan gelen çocuk sizin koşulsuz ve yargılamadan iletişim kurmanızı beklemektedir. Elbette bu süreçte onaylamadığınız arkadaşlıkları, davranışları olacaktır. Bunu olumlu ve sakin bir ifade ile gerekçelendirerek açıkladığınız takdirde çocuklarınız olumlu davranışlar kazanmaya başlayacaktır. 

LGS sürecinde çoğu öğrencimizle yaptığımız görüşmelerde anne babasının kendisinin çalıştığına inanmadıklarını ve sınavda başarılı olmayacaklarına yönelik telkinde bulunduklarını söylemeleridir. “Yeterince çalışmıyorsun, böyle giderse kazanamayacaksın!” gibi olumsuz ifadeleri bazı velilerimiz maalesef çocuğuna motivasyon kazandıracağını düşünmektedir. Oysaki bu olumsuz ifadeler çocuklarımızın motivasyonunu ve özgüvenini düşürmekte ve sınav kaygılarının artmasına sebep olmaktadır. Öğrencilerimizin ders çalışmasını istiyorsak  “Sınav sürecinde ne kadar yorulduğunu ve çabaladığını görüyorum. Bu sürecin sonunda çalışmanı artırarak devam edersen başarılı olacağına inanıyorum ve sana güveniyorum” gibi olumlu ifadeler kullanmaya özen göstermeliyiz.

Her deneme sınavından sonra evde oluşan eleştirel tutum ve olumsuz ifadelerin öğrencilerin başarılarına katkıları yoktur maalesef. Çocuklarımız eleştirileri artırdığımız  sürece bize bir şey anlatmaktan kaçınıp, otoriter tutumdan kaçınmak için yalan söyleme davranışı edinebilir. Çocuklarımıza otoritemiz kontrolsüz oldukça ya hırçınlaşıp karşıt gelme davranışı geliştirirler ya da sessizleşip içine kapanan bireylere dönüşürler. Bu süreçte deneme sınavında yaptığı yanlışların konu eksiği mi yoksa az soru çözmekten mi kaynaklandığı hakkında konuşun. Çocuğunuzu cesaretlendirecek konuşmalar yapabilirsiniz. Her denemeden bir önceki denemeye göre en az iki net artırmak için neler yapabileceği hakkında konuşun. Öğrencilerimiz anne babaları tarafından anlaşıldığını hissettikçe size olan bağlılığı ve saygısı artacaktır.

Çocuğunuz okuldan gelince ev içinde bulunan olumsuz iletişim dolayısıyla ev ortamından uzaklaşmak istediğini ifade etmiştir. Ev içinde oluşan huzursuzluklar öğrencilerimizin başarılarını olumsuz etkilemektedir. Bu süreçte öğrencinin ruh halini göz önüne alarak büyük tartışma ve olumsuzluklardan kaçınmaya çalışalım.

LGS sürecinde son ayların başarıda büyü önemi bulunmaktadır. Bu aşamada çalışmaktan vazgeçmeyen sistemini bozmayan öğrencilerin istediği liseleri kazandıkları görülmüştür. Konu tekrarı arkasından soru çözme alışkanlıklarını her gün eşit bir biçimde dağıtarak yapmaları gerekmektedir. Bu süreçte yaşanacak ani okul değişiklileri, dershane ve kurs merkezleri, destekleme ve yetiştirme kurslarını bırakıp bireysel çalışma ile başarılarını artıracaklarını düşünen öğrenci sayısı az değildir. Fakat düzenli bir biçimde okula ve destekleyici kurslara devam eden öğrencilerin başarılarının daha iyi olduğu önceki senelerde de görülmüştür. Bundan dolayı öğrencilerimizin rutin ders ve kurslara devam etmesini öneriyoruz.

Öğrencilerimizin iyi bir liseye gidip istedikleri akademik kariyerleri geliştirmesi için okulumuz idareci ve öğretmenleri olarak motivasyon çalışmalarını yapmaktayız. Bu sürecin sonunda istediğimiz başarıları elde etmek için siz velilerimizin evde oluşturacağı olumlu iklimin önemi büyüktür. Olumlu ev ortamı sağlıklı bir nesil oluşturacaktır.

 

Müjgan Ülker

Okul Psikolojik Danışmanı

İLGİLİ İÇERİKLER

Okulumuz Psikolojik Danışmanı Müjgan ÜLKER'in "Sınav Sürecinde...

Okulumuz Psikolojik Danışmanı Müjgan ÜLKER'in "Sınav Sürecinde...

30-04-2025

İl koordinatörleri rehberlik toplantısı

Din Öğretiminden sorumlu Şube Müdürü başkanlığında, İl...

13-03-2025

7.Sınıf öğrencilerimize HEDEF LGS bilgilendirmesi yaptık.

7.Sınıf öğrencilerimize hedef LGS proramı bilgilendirmesi...

13-03-2025

Hedef LGS Bilgilendirme Toplantımız yapıldı.

13-03-2025

HEDEF LGS PROGRAM TANITIMI

04-03-2025
Ana Sayfa

Geri Bildirim

İletişim

Adres:
SARAY CUMHURİYET MAH. BARIŞ MANÇO CAD. 9 SİTESİ SARAY IMAM HATIP ORTA OKULU BLOK NO: 9 PURSAKLAR / ANKARA

Telefon
(0312)3930202


e-Posta Göndermek İçin Tıklayın
MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.